خبر
خوب نیوز

آهنگ جدید پویا بیاتی به نام «ای دوست» مهاجرت قبرس شمالی (اقامت و تابعیت قبرس شمالی) آهنگ جدید محمد لطفی به نام «یعنی نمیدونی» ویژگی های ظاهری پرینتر لیزری HP Laserjet Pro M15a: آهنگ جدید شاهین بنان به نام «خیال نکن نبودت عادت شده» مراحل انجام حمله هکری چیست؟ معرفی 6 مرحله هک و انگیزه هکرها راهنمای جراحی سینه توسط متخصص زیبایی آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «تو حق داری» آهنگ جدید مجید خراطها به نام «ولی من یه لحظه یادت از سرم بیرون نمیره» ترفند بدست آوردن روزانه 20 هزار فالوور اینستاگرام چرا به بیان نیاز داریم؟ غلامحسین مظلومی درگذشت پنج توضیح چرا فیسبوک برای فالوور اینستاگرام بدترین امکان است شارژ کارتریج چگونه انجام می‌شود؟ آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «من همه چیزم قبل تو انگار یخ زده سرده» دوره فیشیال پوست در تهران fatemehhabashi.com روش‌ها بسیار آسان برای مطالعه همه چیز درباره درمان اضطراب ریمیکس جدید گرشا رضایی به نام «ریمیکس دریا دریا»


توهم چیست ؟ انواع و راه درمان

توهم

یک اختلال روان‌پریشی‌ می باشد و در واقع نداشتن تصوری صحیح از چیزی و هم چنین شنیدن صداهای غیر واقعی یا دیدن تصاویر غیر منطقی و واقعی که البته افراد مبتلا به توهم حتی خود را در حال تجربه‌ی یک اتفاق هم درک می‌کنند. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از اتفاقات روی نداده است و تمام این‌ها حاصل تخیلات فرد است. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

انواع توهم چیست؟

انواع توهم چیست؟

1- توهم ذهنی

توهمات ذهنی تصورات نادرستی که فرد از اطرافیان و محیط پیرامون دارد. –توهمات اروتومانیک: در این توهمات فرد خیال می‌کند کسی عاشق اوست و معمولا هم یک فرد مشهور منظور توهمات فرد است. -توهمات حسادت: احساس  به وجود رقیب یا خیانت در رفتار همسر یا همکار می‌کند. -توهمات آسیب:  در واقع متصور می‌گردد که کسی قصد جان و یا آسیب به وی را متصور می‌شود.

2- توهم شنیداری

توهم شنیداری در کودکان معمولا با شنیدن صداهای غیر واقعی در سنین 3-6 سال رخ می‌دهد. توهمات اسکیزوفرنی جوانی است که چند سال زودتر بروز کرده است و نباید آن را با شیطنت یا خیال پردازی اشتباه گرفت.

4- توهم بینایی

فرد مبتلا به توهم بینایی لکه‌ی روی لباس را به شکل یک حیوان درنده می‌بیند یا چراغ چشمک زن و افرادی را می‌بیند که وجود خارجی ندارند. توهم بعد از سکته‌ی مغزی یکی از عوارض آزاردهنده است که در تمام افراد رخ نمی‌دهد ولی درصورت بروز با علائم بینایی همراه است و برای بیمار و اطرافیان آزار دهنده است.

4- توهمات بویایی

در واقع فرد بوهای غیر قابل قبول و غیر منطقی را استشمام می‌کند و برای شخص خطرناک و تهدیدآور است.

5- توهم چشایی

چشیدن طعم و مزه‌های غیر ممکن در مثلا غذای خود، مانند چشیدن طعم خون یا مدفوع در غذا.

6- توهم لامسه

احساس داشتن حرکت موجودات مختلف بر روی پوست و بدن.

دلایل توهم

دلایل توهم شرایط زندگی دلایلی است که منجر به بروز توهم می‌شود. سبک زندگی ناسالم با مصرف مواد مخدر، مشروبات الکی یا استفاده از داروهای خاص فرد را در شرایط ناایمن قرار می‌دهد. و از اصول مهمی که در سلامت روان تاثیر دارد توجه به بهداشت روان و برقراری ارتباط‌های سالم با اطرافیان و محیط پیرامون است.

افسردگی پس از زایمان

علائم افسردگی بعد از زایمان مانند دیگر افسردگی‌ها با کاهش اشتها، تغییر در خلق و خو و میل به گوشه گیری بروز می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه در پرستاری از نوزاد یا خودشان دچار مشکل می‌شوند و البته امکان توأمان شدن توهم و افسردگی با هم جود دارد که سپس منجر بر روان‌پریشی مانند توهمات دیداری و شنوایی شود.  در این مواقع فرد صداهای غیر معمول می‌شنود یا چیزهای غیر معمول می‌بیند و درصورتی‌که مورد توجه قرار نگیرد منجر به آسیب به نوزاد یا خود فرد می‌شود.

اضطراب توهم‌زا

فرد ممکن است درک مشکل و مواجهه با آن را نداشته باشد و دچار توهم می‌شود. پس بهترین راه یادگیری شیوه‌های مهار اضطراب و حفظ آرامش است. توهم ناشی از استفاده از دارو -داروهای توهم زا LSD و PCP -کلوزاپین و کلوزریل -هالوپریدول -سرووکل -ژئودون -کلروپرومازین خوراکی و تزریقی -فلوفنازین -اولانزاپین -تیوتیکسن -ریسپریدون -ریسپرداین

توهم و اعتیاد به مواد مخدر و الکل

توهم و اعتیاد به مواد مخدر و الکل با مصرف الکل و مواد مخدر فرد دچار برخی توهامات و نیز به وسیله چنین توهماتی فرد ممکن است دست به کارهای ناشایست و جبران ناپذیری بزد که هر گز نتوان جبران کرد و توهمی که به این علت ایجاد می‌شود بیشتر توهم بینایی است، اما ممکن است انواع دیگری از توهم تجربه شود. حشیش، گل، ماری‌جوانا فرد را دچار توهم می‌کنند.

اختلالات خواب و توهم

اختلال خواب در واقع سبب می‌گردد تا فرد زمان بیدار شدن توانایی حرکت نداشته باشد و یا نیز در هنگام خواب کارهای غیر معقول انجام دهد. البته این اختلال با دارو قابل درمان است.

توهم دمانس در پیری

دمانس اختلالی است که مغز در پردازش قوات شنوایی و بینایی قادر به تشخیص درست نیست و فرد تصور می‌کند که صدای همسر سابق و یا فرزندان کوچک خود در گذشته را دارد می‌شنود.   درمان خانگی برای استرس چیست؟بیشتر بخوانید:درمان خانگی برای استرس چیست؟

توهم وسواس فکری

این اختلال اضطرابی همراه با رفتارها و افکار غیر قابل کنترل است. این افراد کارهایی مانند شستن دست و لباس، مرتب کردن لباس و یا موارد دیگر را به صورت پشت سرهم تکرار می‌کنند و نیز ممکن است دارای افکار آزار دهنده دائمی چنان باز بودن در و حمله و هجوم دزد را در ذهن داشته باشند.

توهم در چه کسانی شایع‌تر است؟

توهم در چه کسانی شایع‌تر است؟ اعضای خانواده ای که  به این بیماری مبتلا هستند و در واقع کروموزوم‌ها در انتقال عامل توهم و هذیان از والدین به فرزندان نقش دارند. البته عامل محیط نیز بر توهم تاثیر گذار است. تغییر شرایط زندگی در مهاجرت، ابتلا به افسردگی به دلیل شکست‌های عاطفی یا مالی می‌تواند سبب بروز توهم شود.

تشخیص اختلالات توهم

از آنجا که بیماری‌هایی چنان توهم با روان و روح افراد در ارتباط است و چون این بیماری و اختلال چون بیماری جسمی نیست که علائمی داشته باشد که فرد به طور عادی توانایی تشخیص آن را داشته باشد و با مراجعه به پزشک و با بررسی رفتار وی و صحبت از توهمات پی به بیماری برده می شود و درمان مناسب انتخاب می گردد.

درمان توهم

درمان توهم توهم از مشکلات و اختلات روانی است که می‌توان آن را درمان کرد. راه درمان و مقابله با توهم با دارو و مشاوره‌ی روانپزشکی است.

درمان دارویی توهم

-فلوفنازین -هالوپریدول -آریپیپرازول -آریپیپرازول لاروکسیل -آسناپین -تیوتیکسن -لاکسپین -برکسپیپرازول -کاریپرازین -پالیپریدون -پالیپریدون پالمیتات -کوئیتاپین -تریلافون -زیپرازیدون -لاکسپین -پرفنازین -تیوردازین

مشاوره با روانشناس برای درمان توهم

ممکن است برخی از مشکلات توهم از طریق روان درمان گری و نیز مشاوره با پزشک متخصص و روان شناس حل گردد و از آن جایی که شخصی که دچار توهم می گردد اضطراب بالایی دارد و در نتیجه‌ی تشدید بیماری دچار توهم می‌گردد درصورتی‌که شیوه‌ی کنترل هیجان را بیاموزد یا ریشه‌ی مشکلات را در جلسات روان‌درمانی بیاید وضعیت بهتری خواهد داشت. البته علاوه بر فرد بیمار خانواده‌ی او نیز باید تحت مشاوره قرار بگیرند.

عوارض اختلالات توهم‌زا

در اثر توهم ممکن است آسیب جسمی به خود یا اطرافیان بزنند. -افراد مبتلا به توهم ممکن است در اثر توهم یا هذیان به افسردگی مبتلا شوند. -توهمات باعث می‌شود از اطرافیان فاصله بگیرند و روابط اجتماعی محدود شود. -خشونتی که در رفتار بیماران وجود دارد ممکن است در سطح اجتماع موجب ایجاد درگیری یا مشکلات قانونی شود.

توانایی جلوگیری از توهم

با توجه به این مسئله که توانایی جلوگیری از توهم وجود ندارد و باید در صورت بروز بلافاصله اقدامات لازم انجام گردد تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری گردد.

زمان مراجعه به پزشک

در هنگام شنیدن و یا دیدن چیزی غیر معقول که دیگران توانایی دیدن آن را ندارند و نیز با بالا رفتن تعداد دفعات این حالات باید به پزشک مراجعه نمود.




نویسنده : javid تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1403

سردرد تنشی چیست ؟ 9 درمان خانگی

سردرد تنشی چیست ؟ 9 درمان خانگی

سردرد تنشی (Tension Headache) چیست؟

سردرد تنشی (Tension Headache) نوعی سردرد رایج است که به نور، تهوع و استفراغ حساس نیست. این سردردها دردی ثابت و متقارن در سر دارند. سردردهای تنشی ممکن است مزمن یا گاه به گاه باشند. این سردردها بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده هستند. در این مقاله کوتاه، علل سردرد تنشی را به طور خلاصه می‌گوییم. همچنین راه‌های خانگی و سریع برای کم کردن درد را به شما معرفی می‌کنیم. در آخر، می‌گوییم که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا بتوانید سردردهای تنشی را برطرف کنید. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سردرد از نوع تنشی در کدام دسته طبقه بندی می­شود؟

سردرد از نوع تنشی در کدام دسته طبقه بندی می­شود؟ سردرد تنشی احساسی است که مثل یک باند فشار دهنده دور سر باشد. علائم سردرد تنشی در اکثر افراد مشابه هستند. نشانه‌های بدنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سردرد به تدریج شروع می‌شود.
  • درد در هر دو سمت سر احساس می‌شود.
  • سردردهای تنشی درد زیاد و طولانی مدت دارند.
  • درد قسمت‌های پشت سر و گردن را نیز شامل می‌شود.
  • این درد معمولا خفیف و متوسط است و شدید نیست.

برای تشخیص دقیق سردردهای تنشی با پزشک متخصص مغز و اعصاب مشاوره کنید؛ چون این سردردها مثل سایر مشکلات جسمی و بیماری‌ها است.

افسردگی و سردرد تنشی

. سردرد تنشی ممکن است با افسردگی همراه باشد. این نوع سردرد از افسردگی ناشی می‌شود و سردرد تنشی ثانویه نام دارد. سردرد تنشی و عصبی با استرس، اضطراب و احساسات منفی مرتبط هستند. بسیاری از بیمارانی که سردردهای تنشی (tension_type headaches) دارند، افسردگی و اضطراب بیشتری نسبت به سایرین دارند. براساس تحقیقاتی که در کره‌جنوبی انجام شده، این بیماران نسبت به کسانی که سردرد تنشی (TTH) ندارند، افسردگی و اضطراب بیشتری دارند. می‌توان گفت سردرد تنشی مزمن یکی از علائم افسردگی است. پزشک متخصص مغز و اعصاب می‌تواند داروهای ضدافسردگی برای شما تجویز کند. داروهای SSRI برای درمان سردردهای تنشی مفید هستند. این داروها باعث می‌شوند که هورمون سروتونین در مغز تعادل بیابد. هورمون سروتونین کمک می‌کند که با استرس مقابله کنید.

جلوگیری از سردرد تنشی بهتر از درمان است

جلوگیری از سردرد تنشی بهتر از درمان است سردرد تنشی باعث می‌شود که درد در دیگر بخش‌های بدن بیشتر حس شود. به این معنی که تحمل درد در دیگر نقاط بدن کمتر می‌شود.. سردرد تنشی همچنین دارای ریشه ژنتیکی یا موروثی است. سردرد تنشی به دلیل تحریکات محیطی و شرایط مختلف ایجاد می‌شود.   سیاتیک چیست ؟ علائم و روش های درمان آنبیشتر بخوانید:سیاتیک چیست؟ علائم و روش های درمان آن

برخی از این عوامل سردرد تنشی عبارتند از:

  • استرس
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • خستگی
  • خشکی چشم‌ها
  • فشار به چشم‌ها
  • مصرف دخانیات
  • سرماخوردگی یا آنفولانزای ویروسی
  • میگرن
  • عفونت سینوس‌ها
  • کافئین زیاد یا اعتیاد به کافئین
  • استرس روانی
  • کم‌آبی بدن و کمبود مایعات
  • خواب ناکافی
  • رها کردن وعده غذایی
  • وضعیت بدنی نامناسب

درمان خانگی سردرد تنشی

اگر سردرد تنشی دارید، بهتر است به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید. ولی برای کمک به خودتان، می‌توانید این کارها را انجام دهید. این کارها همه سردردهای تنشی را از بین نمی‌برند، ولی می‌توانند تعداد آن‌ها را کم کنند:

  1. هر روز در یک زمان مشخص بخوابید و بیدار شوید
  2. هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید تا سردرد تنشی را کاهش دهید
  3. سه وعده غذای اصلی را در روز بخورید و هیچ کدام را، مخصوصا صبحانه، از قلم نیندازید
  4. از چیزهایی که سردرد تنشی را بدتر می‌کنند دوری کنید؛ مثل غذاهای چرب و سنگین یا خواب کم
  5. استراحت کنید و در جایی ساکت و تیره بخوابید مدیریت استرس (با یوگا، ماساژ یا مدیتیشن)
  6. پد سرد یا گرم را روی سرتان بگذارید و ۵ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید
  7. با آب گرم دوش بگیرید تا عضلاتتان را شل کنید و بدنتان را آرام بخشید
  8. از نگاه کردن زیاد به صفحه نمایش خودداری کنید تا چشم‌هاتان را محافظت کنید
  9. وقتی می‌نشینید یا خم می‌شوید، بدنتان را در وضعیت صحیح قرار دهید

درمان سردرد تنشی در طب سنتی

درمان سردرد تنشی در طب سنتی نکته اول: چای، قهوه، نسکافه و نوشابه می‌توانند باعث اعتیاد شوند. این نوشیدنی‌های کافئین دار باعث افزایش سردرد تنشی می‌شوند. نکته دوم: به جای نوشیدنی‌های کافئین دار، نوشیدنی‌های گیاهی را امتحان کنید. این کار هم برای رفع سردرد و هم برای درمان مشکلات دیگر مفید است. چند نوشیدنی گیاهی که آماده کردنشان زمان کمی می‌برد.

  • چای بابونه که برای سردرد تنشی خوب است
  • چای دارچین که برای سردرد تنشی مفید است
  • چای سبز که برای سردرد تنشی سودمند است
  • چای زنجبیل که برای سردرد تنشی موثر است
  • چای ماسالا که برای سردرد تنشی کارآمد است

تسکین فوری درد تنشی؛ استفاده از مسکن

اگر سردرد تنشی دارید، می‌توانید از مسکن‌های استامینوفن، ایبوپروفن و آسپیرین استفاده کنید. این داروها بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه‌ها موجود هستند. ولی مسکن‌ها را زیاد مصرف نکنید. چون ممکن است باعث اعتیاد شوند. اینطوری اگر دوباره سردرد تنشی داشته باشید، مسکن‌ها کار نکنند یا حتی سردرد را بیشتر کنند. پس بدون مسکن‌ها هم بتوانید سردرد تنشی را کنترل کنید. اگر می‌خواهید به پزشک مغز و اعصاب بروید، می‌توانید با بهترین پزشک منطقه‌تان وقت بگیرید. گاهی سردردهای تنشی خیلی شدید می‌شوند که مسکن‌ها جواب نمی‌دهند؛ در این مواقع پزشک متخصص بر اساس تشخیص صحیح داروهای دیگری به شما می‌دهد، مثل این داروها:

  • ضدافسردگی های سه حلقه‌ای
  • بتا بلاکرها
  • سدیوم دیوال پرواکس
  • ایندومتاسین
  • کتورولاک، یک نوع مسکن
  • ناپروکسن

اگر این داروها هم کافی نباشند، قرص برای سردرد تنشی متفاوت از مسکن‌ها می‌شود. در این حالت پزشک آرامبخش عضلانی به شما می‌دهد. این آرامبخش‌ها باعث می‌شوند که ماهیچه‌های سر و گردن شما اسپاسم نگیرند.

سوالات رایج در حوزه­ی سردرد تنشی

  • ایا افراد دارای سردرد تنشی را  خطری تهدید می­کند؟ اگر سردرد تنشی همیشگی شود و با دارو دارو و تغییر روش زندگی خوب نشود، نشانه یک بیماری شدید است.
  • سردرد تنشی تا چه زمانی طول می کشد؟ سردرد تنشی از نیم ساعت تا چند روز پشت سر هم می‌تواند ادامه داشته باشد. ممکن است درد قطع شود و دوباره شروع شود.
  • سردرد تنشی چیست و چه ویژگی های دارد؟ سردرد تنشی در هر دو طرف سر، گردن و پشت سر شما را درد می‌کند. این دردها معمولا به خاطر تنش، استرس و محیط پیرامون شما هستند.



نویسنده : javid تاریخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

آهنگ جدید پویا بیاتی به نام «ای دوست»

متن آهنگ پویا بیاتی ای دوست

ﺟﻬﺎﻧﻢ ﺳﻮﺧﺖ ﺟﺎﻧﻢ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻰ ﺗﻮ
ﺗﻨﻢ ﺗﺎ اﺳﺘﺨﻮاﻧﻢ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻰ ﺗﻮ
دﻟﻢ ﺧﺸﻜﻴﺪ و ﺑﺎراﻧﻰ ﻧﻴﺎﻣﺪ
زﻣﻴﻦ و آﺳﻤﺎﻧﻢ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻰ ﺗﻮ

ﺳﺮی ﺑﺮ ﺳﻨﮓ ﻣﻴﺒﻴﻨﻰ ﻏﻤﺖ ﻧﻴﺴﺖ
ﻣﺮا دﻟﺘﻨﮓ ﻣﻴﺒﻴﻨﻰ ﻏﻤﺖ ﻧﻴﺴﺖ
دل و دﻳﻦ ﻣﺮا در ﻣﺴﻠﺦ ﻋﺸﻖ
ﻫﻠﺎک از درد ﻣﻴﺒﻴﻨﻰ ﻏﻤﺖ ﻧﻴﺴﺖ

ﻏﺮﻳﺒﻰ ﺧﺴﺘﻪ از ﻃﻮﻓﺎﻧﻢ ای دوﺳﺖ
ﺑﻪ ﻓﺮﻳﺎدم ﺑﺮس اﻳﺮاﻧﻢ ای دوﺳﺖ
ﺗﻮ را ﮔﻢ ﻛﺮده ام در ﻇﻠﻤﺖ ﺧﻮﻳﺶ
ﺻﺪاﻳﻢ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺳﺮﮔﺮداﻧﻢ ای دوﺳﺖ
ﺻﺪاﻳﻢ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺳﺮﮔﺮداﻧﻢ ای دوﺳﺖ

دﻟﻢ در آﺗﺶ ﻳﺎران ﺑﺴﻮزد
ﻫﻠﺎک از ﺗﺐ ﭼﻮن ﺑﻴﻤﺎران ﺑﺴﻮزد
ﺑﻪ ﻋﻤﺮت ﻋﺎﺷﻘﻰ را دﻳﺪه ﺑﻮدی؟
ﻛﻪ زﻳﺮ ﺷﺮ ﺷﺮ ﺑﺎران ﺑﺴﻮزد
ﻛﻪ زﻳﺮ ﺷﺮ ﺷﺮ ﺑﺎران ﺑﺴﻮد

ﻣﺮا دردﻳﺴﺖ درﻣﺎﻧﺎ ﻛﺠﺎﻳﻰ
ﺗﻮ ای ﺣﺎل ﻣﺮا داﻧﺎ ﻛﺠﺎﻳﻰ
دﻟﻢ ﺧﻮن اﺳﺖ ﭘﺲ ﻛﻰ ﺧﻮاﻫﻰ آﻣﺪ
دﻟﻢ ﺗﻨﮏ اﺳﺖ ﭘﺲ ﺟﺎﻧﺎ ﻛﺠﺎﻳﻰ
دﻟﻢ ﺗﻨﮓ اﺳﺖ ﭘﺲ ﺟﺎﻧﺎ ﻛﺠﺎﻳﻰ؟
دﻟﻢ ﺗﻨﮓ اﺳﺖ ﭘﺲ ﺟﺎﻧﺎ ﻛﺠﺎﻳﻰ

ﻏﺮﻳﺒﻰ ﺧﺴﺘﻪ از ﻃﻮﻓﺎﻧﻢ ای دوﺳﺖ
ﺑﻪ ﻓﺮﻳﺎدم ﺑﺮس اﻳﺮاﻧﻢ ای دوﺳﺖ
ﺗﻮ را ﮔﻢ ﻛﺮده ام در ﻇﻠﻤﺖ ﺧﻮﻳﺶ
ﺻﺪاﻳﻢ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺳﺮﮔﺮداﻧﻢ ای دوﺳﺖ
ﺻﺪاﻳﻢ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺳﺮﮔﺮداﻧﻢ ای دوﺳﺖ

 https://musicdel.ir/single-tracks/323789/




نویسنده : javid تاریخ : شنبه 25 فروردين 1403

مهاجرت قبرس شمالی (اقامت و تابعیت قبرس شمالی)


در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و تمامی موارد مربوط به آن از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و روش ها و روش های مهاجرت به قبرس عبارتند از:

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق تاسیس شرکت

مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

با دعوت نامه کاری ویزا بگیرید

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین راه مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های بسیار متنوعی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساختمانی خانه را خودتان انتخاب کنید و تا 84 ماه پرداخت بدون بهره بلند مدت داشته باشید.

تنوع املاک، از استودیو (بدون اتاق) گرفته تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل، حداقل یک سوم قیمت سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از دلایلی است که باعث شده بسیاری از مردم از کشورهای اروپایی شمال و روسی زبان باشند. برای مهاجرت به قبرس شمالی برای خرید املاک و مستغلات.

شما اساساً هزینه اقامت خود را با خرید ملک پرداخت کردید و شرایط اخذ تابعیت قبرس شمالی را دریافت کردید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت املاک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند، شما سود اصلی کسب و کار بودید.


خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی قوی برای ایمن بودن سرمایه گذاری شما با ارز ارزشمند انگلیس است. اساساً تفاوت های اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خریدهای شما معمولا به دلار بوده و ثبت اسناد به لیر ترکیه می باشد. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه از نظر خرید ملک

خرید ملک در ترکیه خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به پوند، خرید - فروش - اجاره و ضبط به پوند انگلیس

اجازه ندهید خارجی ها اموال بفروشند و به ترک ها یا سازمان های دولتی به نصف قیمت لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت بفروشند. قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت در تعیین قیمت دخالتی ندارد. و تمامی ملیت ها (افغانستان - چین - سوریه - برخی کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده اجازه سرمایه گذاری در قبرس شمالی را ندارند. محدودیت های زیادی نیز برای اسرائیل اعمال شده است.).

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تکمیل شده) مجوز چندین بار فروش از جمله املاک خریداری شده قبلی و ناتمام

صرف نظر از قیمت، فقط برای تعداد اقامت درج شده در ملک در ملک بمانید (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد).

در ملک برای ملک در برخی از مناطق ملک در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند زندگی کنند (توجه داشته باشید که ملک در نزدیکی منطقه نظامی و امنیتی برای خارجی ها بدون اسناد و قرارداد معامله می شود. اما آنها مشکل اقامت ندارند). .

معمولا شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل پرداخت نشود نمی توانید برای اقامت اقدام کنید، می توانید تا ده سال به صورت اقساط پرداخت کنید و حتی پس از انتقال ملک به پرداخت اقساطی ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت خانه زیاد افزایش نمی یابد (به لیر) افزایش قیمت مسکن (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید اعیان، خرید زمین و اشراف و سهم مساوی در بین شهروندان قبرس

چه نوع افرادی با خرید ملک حق اقامت می گیرند؟

پرسونای خریدار و رسانه های اجتماعی.

زیر مجموعه های مصرف کنندگان فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر هجده سال (فورا)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران زیر 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه سرمایه گذاری و مسائل مسکن، پیشنهاد ما خرید دو ملک مجزا حتی برای کسانی است که به دنبال مسکن برای والدین خود هستند.

شما می توانید یک ملک جداگانه (یک سوئیت استودیویی یعنی یک بلوک بدون اتاق خواب) بخرید تا برای والدین خود اقامت دائم بگیرید، در غیر این صورت باید تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید (فقط 2 نفر)، می توانید یک شب اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک شراکت شریک باشند، اما قوانین اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، در صورتی که هر دو مجرد باشند، تنها یک خانواده (مالک و زیرگروه) می توانند توسط یک ملک یا دو خواهر و برادر سکونت داشته باشند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه پاسپورت معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدا توسط این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری این افراد را از طریق اینترپل و در صورت نداشتن سوابق کیفری بررسی می کند. ، می توانند بلیط بگیرند.

لازم به ذکر است که قوانین جدید 2024 قبرس شمالی نیز محدودیت های زیادی را برای شهروندان اسرائیلی اعمال خواهد کرد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

تمام افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اقامت درخواست دهند. این اقامت در سه سال اول سالانه و در سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم به بعد با احراز شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، شما ملزم به ارائه منابع مالی هستید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک از پیش ساخته شده در هر سال اقامت) شرط اقامت پنج ساله مالکیت ملک است. بیش از 125000 پوند است و نباید بیش از 6 هفته در سال قبرس را ترک کرده باشید (در 5 سال گذشته) اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید. شما باید اقامت خود را هر سال یا هر سال در میان تمدید کنید. و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• اعلام آدرس رسمی سکونت (قرارداد اجاره املاک خریداری شده قبلی و اثبات املاک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ حق سکونت برای زیرمجموعه های مالک.

• گواهی تاییدیه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو مکان گواهی تایید اخذ کند).

آیا پس از اقامت از طریق خرید ملک مجوز کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را (از مالک به ویزای کاری) تغییر دهید. چون وزارت کار قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه جریمه یا اخراج از کشور می شوید.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی متوسطه)

• داشتن مهارت های مورد نیاز (مربوط به بخش ساخت و ساز یا بخش حمل و نقل یا بخش آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

شما می توانید خدمات پزشکی رایگان را در یک مرکز دولتی مجهز دریافت کنید.

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط کسانی که در دانشگاه ترکیه ادامه تحصیل دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه بپذیرید.

امکان خرید اقساطی و دریافت وام بانکی

ساده سازی عالی فرآیند ویزای توریستی برای برخی کشورها

با راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلندمدت با بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر دنیا به فکر راه اندازی کسب و کار انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار زیاد است. در این کشور، جمعیت چیوروس، دانشجویان خارجی، سه برابر بیشتر است. و با اطلاعیه های انجام شده، تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از آن بازدید کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیازهای دانشجویان و گردشگران باشند می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

علاوه بر این دو حوزه، کار مربوط به بازار ساخت و ساز بازار خوبی است، عمدتاً رشد و توسعه. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی روی آورده اند و ساخت و ساز با سرعت و سرعت در این کشور انجام می شود.

اگر می‌خواهیم برای شغلی با آینده‌ای روشن سرفصل اخبار باشیم، باید آن را به این صورت بیان کنیم:

یک کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر تلفن همراه

سالن

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندسی عمران

کابینت و محصولات چوبی تولید می شود

تولید سنگ های مورد استفاده در ساختمان سازی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند هنگام ثبت شرکت در قبرس یورومای اقامت کنند؟

حمایت عمومی از سرمایه گذاران حتی در حوزه مسکن نیز موثر است. به صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای تجاری 2 ساله داده می شود و به تمام واحدهای آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت داده می شود (معیارها برای هر نوع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا بعد از ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از 6 سال و رد شدن بیمه کار در آن مدت، سرمایه گذاران می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام دانشگاه

با کالج هایی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند تماس بگیرید. انگلیسی، انگلیسی، مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند دوره های آلمانی یا دانشکده های فنی و فنی ارائه می دهند. مدیریت گردشگری؛ دوره هایی مانند دوره های مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار.

دانشجو (چه دانشجو و چه دانشجو) نباید کمک مالی دریافت کند. اما شرکای بالای 18 سال او باید قدرت مالی خود را به دولت ثابت کنند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و زیردستان از کلیه امکانات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و می توانند حساب بانکی افتتاح کنند.

در این صفحه به تفصیل در مورد دانشگاه های قبرس شمالی توضیح داده ایم.

مزایای اقامت تحصیلی قبرس شمالی معایب اقامت تحصیلی قبرس شمالی

عدم نیاز به پول - پرداخت مالیات اندک - استفاده رایگان از امکانات پزشکی در کلینیک های دانشگاه و سایر اماکن - امکان اخذ ویزا برای همکاران دانشجو، امکان اقامت - الزام به خروج از کشور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی




نویسنده : javid تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1402

آهنگ جدید محمد لطفی به نام «یعنی نمیدونی»

متن آهنگ محمد لطفی یعنی نمیدونی

یعنی???? نمیدونی لازممی
نمیدونی???? من حاضرم این جونو بدم بت
به اون چشم???? قشنگت
نمیدونی♩♪ نسخ♩♪ بوته تنم
نمیدونی♩♪ نفس تو بدنم
نخ به♩♪ نخ رفته تو رگام
لنگ عطرت♩♪ شده هوا
بذار بزنه باد هی♩♪ تو موهای بازت
جلو روم ♩♪باشه صورت نازت
تا دم صبح♩♪ با تو بزنه آفتاب
دوتا دستام ♩♪موهاتو ببافه
تو که میخندی♩♪ مگه میتونم واسه♩♪ خندت نمیرم آخه
هروقت ★دیدمت هروقت★ تنت نزدیکمه
پر زد دلم از★ دیدنت خندیدنت
من کم دیدمت ★انقدری که هستی کمه
انقد که تو دور ★میشی ازم تنگ میشه دلم پر میزنه

بذار بزنه باد هی★ تو موهای بازت
جلو روم★ باشه صورت نازت
تا دم صبح★ با تو بزنه آفتاب
دوتا دستام★ موهاتو ببافه
تو که میخندی★ مگه میتونم واسه خندت نمیرم★ آخه
بت گفتم یه قدم???? ازم دور بشی بری ببین میره نفسم
بت گفتم دلمو???? بزن بشکن نخواه حتی معذرت ازم
ولی دلت که گرفت???? پاشو بیا سرتو رو شونم بذار
هرچی بد بشی???? تهش که چی نفس کی میره واسه???? اون خندهات

بذار بزنه باد هی تو موهای بازت
جلو روم باشه صورت نازت
تا دم صبح با تو بزنه آفتاب
دوتا دستام موهاتو ببافه
تو که میخندی مگه میتونم واسه خندت نمیرم آخه

 

آهنگ جدید محمد لطفی به نام «یعنی نمیدونی»




نویسنده : javid تاریخ : جمعه 11 اسفند 1402

ویژگی های ظاهری پرینتر لیزری HP Laserjet Pro M15a:


یکی دیگر از چاپگرهای تک کاره اچ پی که هم از نظر اندازه بسیار سبک و کم حجم است و هم طراحی بسیار خوبی دارد، چاپگر لیزری HP Laserget Pro M15a است. این محصول کارآمد در ابعاد 222*198*378 و وزن 4.9 کیلوگرم طراحی و تولید شده است. که از نظر ابعاد کوچک و ظریف است و حتی روی میز کوچکی در گوشه اتاق کار یا اتاق شخصی خانه یا روی میز شما می نشیند. علاوه بر این، می توان آن را به راحتی حمل و جابجا کرد. ظاهر آن ساده و شیک است و بدنه آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. رنگ آن سفید است و به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می شود. تکنولوژی چاپ آن لیزری و کاربرد آن چاپ است. نوع چاپ این دستگاه کاربردی تک رنگ با فرمت A4 با وضوح 600 * 600 dpi می باشد. لازم به ذکر است که چاپگر لیزری HP Laserget Pro M15a دارای 8 مگابایت حافظه، پردازنده 500 مگاهرتز، سرعت چاپ سیاه و سفید 19 صفحه در دقیقه و 5000 صفحه در ماه می باشد.

ناگفته نماند که چاپ دو طرفه و همچنین چاپ سی دی ندارد. بنابراین اگر می خواهید از هر دو طرف چاپ کنید، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. ظرفیت سینی ورودی کاغذ این محصول با کیفیت 150 برگ و ظرفیت سینی خروجی کاغذ 100 برگ می باشد. نوع تونر یا کارتریج 44 آمپر با عملکرد 1200 است که فقط برای چاپ اسناد و اسناد استفاده می شود و دستگاه را برای مصارف خانگی، کار سبک و محیط های اداری ایده آل می کند. لازم به ذکر است که این دستگاه خوش ساخت قابلیت کپی، اسکن و فکس اسناد شما را ندارد و به همین دلیل کنترل های نصب شده بر روی آن محدود و واضح بوده و کار با آن آسان است. درگاه اتصال چاپگر M15a USB 2.0 است که از طریق آن می توانید دستگاه را به رایانه متصل کرده و اسناد را چاپ کنید، زیرا فناوری اتصال از طریق بلوتوث یا Wi-Fi برای این کار ارائه نشده است.

بررسی مدل پرینتر لیزری HP Laserjet Pro M15a:

همانطور که قبلاً گفتیم پرینتر لیزری HP Laserget Pro M15a یک پرینتر لیزری است که در دسته دستگاه های یکبار مصرف HP گنجانده شده است.این دستگاه جمع و جور و سبک وزن به راحتی در دفتر کوچک شما قرار می گیرد و فضای زیادی را اشغال نمی کند. از نظر قیمت چندان گران نیست و هر کاربری قدرت خرید دارد و می تواند در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون آن را خریداری کند که البته این قیمت با توجه به تغییرات جدید بازار می تواند تغییر کند. لازم به ذکر است که دکمه های لمسی برای تایپ در سمت چپ این دستگاه تعبیه شده است و در پشت آن یک پورت USB و پورت کابل تعبیه شده است. لطفا توجه داشته باشید که برای این محصول تنها یک ورودی کاغذ و یک گیره کاغذ وجود دارد که برای نگهداری کاغذ سفید طراحی شده است.شرکت معروف HP برای این محصول عالی از سیستم عامل های ویندوز 7، ویندوز 8، 8.1 و ویندوز 10 استفاده کرده است.


یکی دیگر از ویژگی های مفید این دستگاه، خاموش شدن خودکار خودکار HP است که در زمان بیکاری و عدم استفاده به طور خودکار خاموش می شود و با ارسال دستور چاپ مجدداً راه اندازی می شود. این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. خوشبختی ارزشش را دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که صدای این دستگاه در هنگام کار آرام نیست و کمی بلند اما غیر قابل تحمل نیست. از طرفی امکانات و سرعت چاپ آن به گونه ای است که می توانید به راحتی از کنار آن ها بگذرید. همانطور که گفتیم چاپگر لیزری HP Laserget Pro M15a دارای ظرفیت چاپ 8000 برگ در ماه است، اچ پی برای استفاده بهتر و طول عمر دستگاه توصیه می کند 100-1000 برگ با آن چاپ کنید. این چاپگر یک چاپگر تک منظوره است و برای افراد و مشاغلی که نیاز به چاپ اسناد رنگی یا عکس های باکیفیت دارند گزینه مناسبی نیست. این دستگاه برای کارهای سبک در محل کار، مدرسه و خانه ایده آل است.

نسخه چاپگر HP Laserjet Pro M15a:

به خاطر داشته باشید که هنگام خرید HP Laserget Pro M15a یا هر مدل دیگری، باید عوامل زیادی از جمله کارتریج، سرعت چاپ، ظرفیت چاپ و غیره را در نظر بگیرید. در عرض چند دقیقه، ویژگی های محصول، حافظه، قدرت عملیاتی ماهانه و غیره یاد می شود. از نظر ظاهر وزن و ابعاد ذکر شده است. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این چاپگر کارآمد دارای تمام ویژگی های مهمی است که یک محصول در نظر گرفته شده برای مصارف اداری و خانگی باید داشته باشد. بنابراین، می توانید با خیال راحت آن را از نمایندگی اچ پی خود خریداری کرده و در حداقل فضای ممکن در محل کار خود نصب کنید.

جزئیات کاغذ قابل استفاده برای چاپگرهای HP:

همانطور که می دانید پرینتر HP Laserget Pro M15a دارای حداکثر ظرفیت ورودی 150 برگ و ظرفیت خروجی 100 برگ می باشد. اندازه کاغذ مورد استفاده در این دستگاه A4، A5، A6، پاکت نامه (C5، DL)، نوع سفارشی و حروف، کارت پستال، لیبل و ... می باشد. وزن کاغذ مورد استفاده در دستگاه نیز بین 60 تا 163 گرم و دارای ابعادی از 105x148 تا 216 و 297 میلی متر است.

مشخصات سیستم عامل:

لازم به ذکر است که چاپگر HP Laserjet Pro M15a با اکثر سیستم عامل های دنیا از جمله

می توانیم در مورد ویندوز 10، ویندوز 11 و سیستم عامل های قدیمی تر مانند ویندوز 7 و ویندوز 8 صحبت کنیم.

مشخصات منبع تغذیه/باتری:

نمی توان گفت که چاپگر HP Laserget Pro M15a دارای فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی است که در صورت غیرفعال بودن دستگاه را به طور خودکار خاموش می کند و پس از دادن دستور چاپ دوباره آن را روشن می کند. مشخصات برق 220-240 ولت و 50-60 هرتز است. مصرف برق دستگاه در حالت بیکار 0.1 وات و هنگام استفاده 210 وات است. همچنین در حالت Standby و Sleep به ترتیب 2.2 و 0.4 وات است. توجه داشته باشید که مصرف برق چاپگر در حالت USB با خاموش/روشن خودکار 0.4 وات است.

ویژگی های محیط کار:

در میان ویژگی‌های کاربردی چاپگر HP Laserget Pro M15a، می‌توان ویژگی‌های محیط کاری آن را فهرست کرد. به عنوان مثال، حد رطوبت عملیاتی 10٪ تا 80٪ رطوبت نسبی است، و حد رطوبت در حالت تعمیر و نگهداری 10٪ تا 90٪ است. % RH، محدوده دمای عملیاتی 15 تا 32.5 درجه سانتیگراد و محدوده دمای ذخیره سازی 20- تا 60 درجه سانتیگراد است. علاوه بر این، محدوده دمایی توصیه شده 17.5 تا 25 درجه سانتیگراد است و برای یک محیط بدون جیوه مناسب است. سطح نویز 6.5B (A) است.

چاپگر لیزری کارترید HP Laserjet Pro M15a:

لازم به ذکر است که پرینتر لیزری تک کاره HP Laserget Pro M15a  آوافرهنگ به کارتریج تونر لیزری نیاز دارد. باید به یاد داشته باشیم که کارتریج های تونر لیزری در دو رنگ مشکی و سفید تولید می شوند و این مدل فقط به کارتریج تونر مشکی نیاز دارد. کارتریج های لیزر اچ پی فاقد جوهر و حاوی پودر تونر هستند. کارتریج مورد استفاده در این دستگاه تونر کارتریج HP 48A Black LaserJet می باشد که می تواند حدود 1000 صفحه را چاپ کند.لطفا دقت کنید که کارتریج نصب شده در چاپگری که خریداری کرده اید از نوع استاتور باشد که در پایین برای چاپ قرار دارد. البته لازم نیست نگران هزینه اضافی خرید کارتریج های اچ پی اورجینال باشید زیرا آنها اضافی هستند.




نویسنده : javid تاریخ : پنج شنبه 12 بهمن 1402

آهنگ جدید شاهین بنان به نام «خیال نکن نبودت عادت شده»

متن آهنگ شاهین بنان خیال نکن نبودت عادت شده

چقد دلم برات تنگ شده

یه ثانیه برام یه ساعت شده

یعنی دل توام برام تنگ شده

خیال نکن نبودت عادت شده

یه درصدم حسم بهت کم شده

یعنی دل توام برام تنگ شده

 

آهنگ جدید شاهین بنان به نام «خیال نکن نبودت عادت شده»




نویسنده : javid تاریخ : دو شنبه 2 بهمن 1402

مراحل انجام حمله هکری چیست؟ معرفی 6 مرحله هک و انگیزه هکرها

قبل از اینکه به بحث مراحل انجام حملات هکری و انگیزه هکرها بپردازیم به این پاراگراف خوب دقت کنید : این مایه تاسف است ؛ اما بایستی بگویم که بیشتر سازمان ها و شرکت هایی که در حال حاضر در دنیا مشغول به فعالیت هستند هدف حملات هکری قرار می گیرند . یک تحقیق در سال 2003 میلادی نشان داد که منبع بیش از 75 درصد حملات هکری که به سازمانها و شرکت ها انجام می شود از داخل و توسط کارکنان همان سازمان یا شرکت انجام می شود . در همان تحقیق آمار جالبی نیز بدست آمد که بر طبق آن بیش از 240 میلیارد تومان ( در سال 2003 نه با قیمت دلار امروزی ) برای بازگردانی و بازیابی از حمله و برگردادن سازمان یا شرکت به حالت عادی فعالیت هزینه شده است .این آمار ها نشان دهنده این است که ما بایستی به اهمیت امنیت محیط عملیاتی ( موثر ) و همچنین کنترل های درست امنیتی بیشتر توجه کنیم .قانون همیشگی پیشگیری بهتر از درمان است همیشه و در همه موارد صادق است ، شما به جای اینکه منتظر باشید تا فعالیت سازمان دچار مشکل شود و بعد به فکر درست کردن آن بیافتید ، بهتر است از قبل تمهیدات امنیتی خود را با هزینه ای بسیار پاینتر پیاده سازی کنید تا مشکلات بالقوه آینده کمتر بوجود بیایند .در دوره آموزش نتورک پلاس شما با مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات و امنیت شبکه آشنا می شوید.

 

 

خوب بیاید در خصوص این موضوع صحبت کنیم که ما بایستی از چه افرادی بترسیم ؟ منظور من افرادی است که ممکن است باعث ایجاد اختلال در شبکه سازمان شما بشوند است نه همه افراد ، این افراد مضر و مخرب را می توان به صورت کلی به دو دسته تقسیم کرد :

 

  • کارمندهای داخلی ( خودی ها ) : اینگونه افراد همان کارکنانی هستند که در حال حاضر مشغول به فعالیت در شرکت یا سازمان شما هستند و یا اینکه از آنجا اخراج شده اند . کارمند های داخلی ممکن است افراد ناراضی شرکت شما را نیز تشکیل بدهند ، افرادی که از کار و وضعیت درآمد خود ناراضی هستند .
  • افراد خارجی یا بیگانه : اینگونه از افراد هرگز برای سازمان یا شرکت شما فعالیت نکرده اند و شاید بتوانیم بگوییم که شما خوش شانس هم بوده اید که این افراد برای شما کار نکرده اند . اما همین دسته از افراد نیز خود به یک سری گروه های دیگر تقسیم بندی می شوند که به شرح ذیل می باشند :

 

انواع هکر Script Kiddies ها یا جوجه هکرها

 

اینگونه از افراد که بعضا نام خود را هکر هم می گذارند ( عمرا ) ، در حقیقت افرادی هستند که با استفاده کردن از ابزارها ، اسکریپت ها و روتکیت هایی که توسط افرادی با دانش بالاتر نسبت به آنها نوشته شده است فعالیت می کنند . اصلا آنها نمی دانند که این اسکریپتی که در حال اجرای آن هستند ممکن است چه نوع تخریبی انجام دهد و اصلا چگونه کار می کند . به نظر من و بسیاری دیگر از کارشناسان امنیت اینگونه افراد بیشترین صدمه را می توانند به سازمان ها و شرکت ها بزنند زیرا از عواقب کار خود اطلاعی ندارند .

 

انواع هکر : جاسوس

جاسوس های شرکتی

 

اینگونه از افراد جاسوس هایی هستند که از طرف شرکت های رقیب برای سرقت کردن اطلاعات حساس و حیاتی شرکت شما مامور می شوند ، برای مثلا شرکت خودرو سازی X به شخصی پولی را پرداخت می کند در ازای بدست آوردن اطلاعات از سیستم ایمنی شرکت خودرو سازی Y و این اطلاعات ممکن است بسیار حیاتی و حساس باشد .

 

 

انواع هکر جاسوس

جاسوس های دولتی

 

اینگونه افراد فعالیتی بسیار شبیه فعالیت جاسوس های شرکتی دارند با این تفاوت که برای کشوری دیگر فعالیت می کنند و هدف آنها بدست آوردن اطلاعات در خصوص دولت و اطلاعات حساس و محرمانه دولتی است تا بتوانند این اطلاعات را در اختیار کشورهای دیگر قرار بدهند تا آنها بتوانند از این اطلاعات سوء استفاده کنند.

 

انواع هکر : هکرهای ممتاز

هکرهای ممتاز

 

اینگونه افراد معمولا هیچگونه هدف جاسوسی و یا اینکه از طرف شرکت یا کشور و یا سازمانی ماموریت داشته باشند را ندارند ، اینگونه افراد معمولا اهداف متنوعی در انجام دادن حملات خود دارند ، بسیاری از این افراد قصد دارند دانش زیاد خود را به رخ سایرین بکشند و یا اینکه از شرکت و یا سازمان مربوطه صدمه ای دیده اند و از جانب آنها برایشان ناراحتی پیش آمده که قصد تلافی کردن این حرکت را دارند. سیستم عامل اصلی هکرها لینوکس است ، برای آموزش لینوکس می توانید به این لینک مراجعه کنید.برای مثال شما به عنوان یکی از این افراد به یکی از شعب بانک ملی ایران می روید و پس از 2 ساعت معتلی به خاطر یک چک و در نهایت دریافت پاسخ به بدترین شکل و پاس نشدن چک از کارکنان و ساختار بانکی این بانک شاکی می شوید و بعد وارد سیستم بانکی این بانک شده و آنرا هم می کنید و بر روی صفحه اصلی وب سایت آنها می نویسید : به مشتریان خود احترام بگذارید .انواع هکر خوب به نظر شما کدام گروه می تواند بیشترین میزان تخریب را داشته باشد ؟ قطعا همه شما با من هم عقیده هستید که کارمند های داخلی یا خودی ها بیشترین مشکلات را برای ما بوجود خواهند آورد . جرم شناسان مجرمین رو با سه صفت توصیف می کنند : کسانی که اهداف ، انگیزه یا علت و فرصت های لازم برای انجام جرم را دارا هستند .به این سه ضلع ، مثلث جرم نیز گفته می شود . که در شکل الف مشاهده می کنید .کارکنان داخلی یا خودی ها همیشه هدف و فرصت مناسب را برای انجام جرم دارا هستند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند انگیزه است . از طرفی دیگر خارجی های یا افراد بیگانه افراد مورد اعتمادی برای دسترسی به منابع داخلی سازمان نیستند ، آنها در خارج از سازمان شما قرار دارند و با داشتن کمی فرصت برای انجام دادن حملاتشان حتما شروع به کار خواهند کرد . کسانی که قصد حمله و سوء استفاده از اطلاعات را دارند بایستی از مثلث جرم ، هر سه مورد را داشته باشند . تکمیل شدن این مثلث می تواند منجر به تکمیل شدن جرم باشد .

 

 

مثلث جرم

 

 

شکل الف : مثلث وقوع جرم

متدولوژی های معمول حملات هکری

 

حملات هکری معمولا یک یا چندین قسمت از مثلث امنیت اطلاعات یا بهتر بگوییم CIA امنیت اطلاعات را هدف قرار می دهند ، همانطور که می دانید مثلث امنیت اطلاعات شامل محرمانگی ، یکپارچگی و تمامیت و دسترسی پذیری اطلاعات می باشد . حملاتی که بر روی محرمانگی و صحت اطلاعات تمرکز می کنند معمولا منجر به دسترسی پیدا کردن به اطلاعات می شوند حال آنکه حملاتی که به دسترسی پذیری اطلاعات انجام می شود لزوما نبایستی باعث دسترسی پیدا کردن به اطلاعات شود . حملاتی که به دسترسی پذیری یا Availability اطلاعات می شود معمولا از نوع حملات از سرویس خارج کردن یا Denial Of Service هستند .

نمونه ای از حملات خارج از سرویس کردن ( DOS ) در محیط واقعی

 

در فوریه سال 2000 وب سایت های شرکت های یاهو و Ebay به وسیله یک حمله DOS کاملا از سرویس خارج شدند . حمله انجام شده هیچگونه دسترسی را به مهاجمان به شبکه داخلی آنها نداده بود اما باعث شده بود که این کمپانی ها نتوانند به سرویس دهی ادامه دهند . در سال 2001 هکر به نام مستعار Mafiaboy در یک دادگاه در کانادا به دلیل انجام این حملات به 8 ماه زندان محکوم شد .هکرها اهداف متنوعی را برای هک کردن انتخاب می کنند ، اما روش و معماری که هر هکر برای انجام عملیات خود استفاده می کند تقریبا ثابت است . معمولا این متدولوژی هک و حملات هکری به شکل زیر است ، در شکل ب متدولوژی حمله به وضوح قابل مشاهده است :

 

 

متدولوژی هک روشهای هک کردن

 

 

شکل ب : متدولوژی انجام حملات هکری

 

  • Foot printing یا شناسایی : در این مرحله یک هکر تا جایی که امکان دارد در خصوص هدف مورد حمله اطلاعات بدست می آورد ، این اطلاعات می تواند از طریق وب سایت اینترنتی سازمان ، پایگاه های داده عمومی ، گروه های یاهو و گوگل و یا حتی از پرنسل سازمان بدست بیاید . به این مرحله Passive Reconnaissance یا شناسایی غیرفعالی هم گفته می شود .آموزش MCSA ویندوز ،  Scanning یا اسکن کردن : این مرحله تا حدی به مرحله قبلی مرتبط است زیرا باز هم برای بدست آوردن اطلاعات استفاده می شوند . به این مرحله که بعد از شناسایی اولیه انجام می شود Active Reconnaissance یا شناسایی فعال هم گفته می شود . در این مرحله یک هکر با استفاده از ابزارهای و تکنیک های مختلف پورت ها و سرویس های فعال بر روی هدف را تحلیل می کند و در این خصوص اطلاعات لازم را جمع آوری می کند .
  • مرحله سوم : Enumeration یا جمع آوری اطلاعات : این مرحله به مرحله قبلی که Scanning است بسیار نزدیک است با این تفاوت که در این نوع جمع آوری اطلاعات ، اطلاعات بسیار دقیقتی از اهداف مورد حمله جمع آوری می شود ، برای مثال پوشه های به اشتراک گذاشته شده با سطح دسترسی ضعیف ، نام های کاربری موجود در شبکه ، رمز های عبور ضعیف و بسیاری موارد دیگر در این مرحله از حمله انجام می شود .
  • Penetrate یا نفوذ : تفاوت این مرحله با مراحل قبلی این است که در این مرحله مهاجم حمله خود را انجام داده است و رسما کاری از دست شما بر نیامده است . در این مرحبه مهاجم با استفاده از اطلاعاتی که در مراجل قبلی جمع آوری کرده است ، حمله خود را برنامه ریزی کرده است و شبکه شما مورد هجوم وی قرار گرفته است . در این مرحله شما هک شده اید.
  • Escalate یا بالا بردن دسترسی :فکر نکنید که زمانی که یک هکر وارد یک سیستم شده است قطعا دسترسی های یک مدیر سیستم را دارد . معمولا دسترسی هایی که بصورت غیر مجاز توسط هکرها انجام می شود دسترسی های سطح پایین است ، هکر ها با استفاده از تکنیک های خاص به نام Privilege Escalation یا بالا بردن سطح دسترسی از طریق همان دسترسی کم به دسترسی های بیشتر دست خواهند یافت .
  • Covering Tracks یا پاک کردن آثار جرم : زمانی که هکر به دسترسی مورد نظر خود و اهداف تعیین شده دست پیدا کرد ، شروع به پاک کردن آثار جرم خود می کند و سعی می کند که فعالیت هایی را که انجام داده است از دید دیگران مخفی نگاه دارد . معمولا یک هکر حرفه ای بعد از اینکه حمله موفقیت آمیزی را ترتیب داد در سیستم هک شده ابزاهای خاص خود مانند روتکیت ها ( Root kit ) و Backdoor ها را برای دسترسی های بعدی ایجاد می کند .



نویسنده : javid تاریخ : یک شنبه 17 دی 1402

راهنمای جراحی سینه توسط متخصص زیبایی

 

جراحی سینه به عنوان یکی از روش های محبوب برای بهبود ظاهر و اندازه سینه ها، در دهه های اخیر به شدت رواج یافته است. متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک با استفاده از تکنیک های پیشرفته و تجهیزات مدرن، توانسته اند جراحی سینه را به یک فرآیند امن و موثر برای رسیدن به شکل و اندازه دلخواه سینه ها تبدیل کنند.

 

بخش اول: مشاوره قبل از جراحی

۱. انتخاب متخصص زیبایی: انتخاب یک متخصص زیبایی ماهر و متعهد بسیار مهم است. بررسی تجربه، مهارت ها و پرونده ی پزشکی جراح، همراه با ملاقات شخصی، به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس و آرامش خود را بیشتر کنید.

۲. ارزیابی شخصی: در جلسه مشاوره، متخصص زیبایی شما را مورد بررسی قرار می دهد و نیازها و اهداف شما را بررسی می کند. این ارزیابی شامل بررسی ساختمان بدن، اندازه و شکل سینه ها و تاریخچه پزشکی شما می شود.

۳. بررسی گزینه های در دسترس: متخصص زیبایی با بررسی گزینه های مختلف جراحی سینه، شامل افزایش حجم سینه با استفاده از ایمپلنت ها یا جابه جایی بافت چربی، به شما کمک می کند تا تصمیمی منطقی بگیرید.

 

بخش دوم: پیش آمادگی برای جراحی

۱. آزمایش های پیش جراحی: قبل از جراحی، شما باید آزمایش هایی مانند تست های خون، ای کی جی قلب و اکوکاردیوگرافی را انجام دهید. این آزمایش ها برای بررسی وضعیت سلامتی شما و آمادگی بدن برای جراحی انجام می شوند.

۲. داروها و مکمل ها: در مشاوره قبل از جراحی، ممکن است پزشک شما داروها و مکمل هایی که قبل از عمل باید قطع یا تغییر دهید، به شما بگوید.

۳. رژیم غذایی و فعالیت بدنی: رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می توانند به روند بهبودی پس از جراحی کمک کنند. پزشک شما ممکن است رژیم غذایی خاصی را توصیه کند و همچنین راهنمایی هایی درباره فعالیت بدنی پس از جراحی ارائه دهد.

 

بخش سوم: جراحی سینه

۱. نوع جراحی: بر اساس مشاوره و توافق قبلی، متخصص زیبایی نوع جراحی مناسب را برای شما تعیین می کند. این ممکن است شامل افزایش حجم سینه با استفاده از ایمپلنت ها، جابه جایی بافت چربی از سایر مناطق بدن یا ترکیبی از این دو باشد.

۲. روش عمل: متخصص زیبایی ممکن است از روش های مختلف جراحی استفاده کند، از جمله جراحی باز (با برش بزرگ در سینه) یا جراحی بسته (با برش های کوچک و استفاده از ابزارهای مناسب). انتخاب روشی که مناسبتر به نظر می رسد، بستگی به شرایط شما و توصیه پزشک دارد.

۳. مدت زمان جراحی و بازگشت به زندگی عادی: مدت زمان جراحی سینه معمولاً بین یک تا چند ساعت است. پس از جراحی، شما نیاز دارید تا به مدت مشخصی استراحت کنید و به توصیه های پزشک پایبند باشید. زمان بازگشت به زندگی عادی بستگی به نوع جراحی و فرایند بهبودی شما دارد.

 

بخش چهارم: پس از جراحی

۱. مراقبت های پس از جراحی: پس از جراحی سینه، ممکن است نیاز به مراقبت های خاصی داشته باشید. این شامل تغییر باندها، مصرف داروها، مراقبت از جای برش و محدودیت فعالیت هایی مانند ورزش است. پیروی از دستورات پزشک جراح متخصص زیبایی خوب و مراقبت صحیح می تواند فرایند بهبودی را تسریع کند.

 




نویسنده : javid تاریخ : شنبه 2 دی 1402

آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «تو حق داری»

متن آهنگ تو حق داری مرتضی اشرفی

من بچه نیستم که با هر دروغی سرم کلاه بره دروغ نگو
دوس داری بگم دلت که از پیش من رفت قراره کجا بره دروغ نگو
من بچه نیستم نمیتونم چشامو بندم رو چیزی که میدونم واقعیت منه
اسمشو هرچی دوس داری بذار بگو دیوونم
تو حق داری که من بدون تو میمیرم یه روز شب میشم آسمونتو میگیرم
برات قصه میخونم که نخوابی
تو حق داری بری تو زندگی تنهاشی دلت میخواد از این به بعدو بی من باشی
تو خاطرت میمونم که نخوابی
دلت با دلم نیست راحت باش برام نامه ننویس راحت باش
تو قلبم یه قدیس ازت داشتم و دارم اصلا واسه من مهم نیست راحت باش

 

آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «تو حق داری»




نویسنده : javid تاریخ : جمعه 24 آذر 1402

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خبر مي باشد.